Mein Herz Brennt
Moderator: Cristina
Sambit, eu am citit mesajul scris de rusi in varianta bruta si am fost convinsa ca e engleza lor, care e o engleza oricum stalcita. Mi-e greu sa cred ca Bihac vorbeste chiar asa rau engleza, dar e foarte posibil, ca nu-i trebuie sa stie bine, cel putin cu R+.
Eu vorbeam de imaginile cu acea fata ciudata, in chip de "monstru". Deci fiecare vorbea de altceva aici.
Kida, sunt de acord cu ce intelegi din clip, pentru ca-s multe lucruri evidente. Ceea ce nu inteleg pana la urma este mesajul per ansamblu, "deznodamantul". Adica nu vad unde au vrut sa duca cu clipul asta, care are o poveste foarte simpla pana la urma. Sunt multe imagini socante, interesante, dar puse cap la cap pe mine ma lasa rece.
Da, se pare ca lui Recuenco i s-a inflamat orgoliul artistic. Nu inteleg de ce el sustine ca nu a fost platit. Oricum, e destul de mizerios felul in care se adreseaza nenea, mai ales daca nemtii i-au platit toate cele.
Eu vorbeam de imaginile cu acea fata ciudata, in chip de "monstru". Deci fiecare vorbea de altceva aici.
Kida, sunt de acord cu ce intelegi din clip, pentru ca-s multe lucruri evidente. Ceea ce nu inteleg pana la urma este mesajul per ansamblu, "deznodamantul". Adica nu vad unde au vrut sa duca cu clipul asta, care are o poveste foarte simpla pana la urma. Sunt multe imagini socante, interesante, dar puse cap la cap pe mine ma lasa rece.
Da, se pare ca lui Recuenco i s-a inflamat orgoliul artistic. Nu inteleg de ce el sustine ca nu a fost platit. Oricum, e destul de mizerios felul in care se adreseaza nenea, mai ales daca nemtii i-au platit toate cele.
Pardon, eu am luat-o la propriu
Pai versurile in sine sunt o poveste, inspirate de o emisiune de povesti pentru copii. De ce sa nu fie si clipul tot o poveste? Tocmai, mie mi se pare ca se potriveste foarte bine. Exceptionalul tipic R+ aici sunt imaginile mult mai intense si brutale decat versurile. Cel putin asa vad eu lucrurile.
Pai versurile in sine sunt o poveste, inspirate de o emisiune de povesti pentru copii. De ce sa nu fie si clipul tot o poveste? Tocmai, mie mi se pare ca se potriveste foarte bine. Exceptionalul tipic R+ aici sunt imaginile mult mai intense si brutale decat versurile. Cel putin asa vad eu lucrurile.
"Immer wenn ihr traurig seid, spielen wir für euch..."
Dacă a fost plătit, nu are dreptul moral să arate videoclipul.
Dacă nu a fost plătit însă ... eu cred că are dreptul să îşi prezinte munca.
Oricum e o problemă gravă de comunicare aici. Cum poţi face un videoclip fără să citeşti scriptul \ scenariul celui pe care l-ai angajat să-ţi facă videoclipul?
Asta-i de cascadorii râsului!!!
Şi să zicem, că Ok ... nu-ţi place versiunea finală. Care-i problema să-i spui CE anume vrei şi CUM vrei?
Păi dacă eu angajez o firmă să-mi mobileze casa, nu vin la sfârşit şi spun: "Hmmm... Nu-mi place! De astăzi sunteţi destituiţi cu toţii!"
Ci le spun: "Uite, aici aş dori colţurile să fie rotunjite. Aici mi-ar place o oglindă. Cromată. Aici mai vreau un dulap. Un spot luminos cară să cadă perpendicular. Şamd.
Dacă nu a fost plătit însă ... eu cred că are dreptul să îşi prezinte munca.
Oricum e o problemă gravă de comunicare aici. Cum poţi face un videoclip fără să citeşti scriptul \ scenariul celui pe care l-ai angajat să-ţi facă videoclipul?
Asta-i de cascadorii râsului!!!
Şi să zicem, că Ok ... nu-ţi place versiunea finală. Care-i problema să-i spui CE anume vrei şi CUM vrei?
Păi dacă eu angajez o firmă să-mi mobileze casa, nu vin la sfârşit şi spun: "Hmmm... Nu-mi place! De astăzi sunteţi destituiţi cu toţii!"
Ci le spun: "Uite, aici aş dori colţurile să fie rotunjite. Aici mi-ar place o oglindă. Cromată. Aici mai vreau un dulap. Un spot luminos cară să cadă perpendicular. Şamd.
Da tu nu intelegei ca aici nu e vorba de scenariu? Una e scenariul, care poate fi genial, si alta e regizura/montajul etc. care pot strica totul, de asta au si chemat in ajutor un regizor cu care au lucrat si de la care stiau la ce sa se astepte.
Problema este ca nu toti regizorii accepta genu asta de critica, dar mai ales Recuenco care are veleitati de artist, din cate am vazut el este foarte incantat de versiunea sa si nu cred ca ar fi acceptat sa o modifice, motivand ca asta este arta (una din criticile lui era ca R+ e comercial si nu intelege ce e arta, sau ceva in genu) de unde si nedorinta lui de a aparea ca regizor in titre.
Cu alte cuvinte, Recuenco nu e un oarecare producator de mobila, care sa iti satisfaca orice moft, iar comparatia lui Bihac (cea cu portretul/imaginea) e mult mai potrivita.
Problema este ca nu toti regizorii accepta genu asta de critica, dar mai ales Recuenco care are veleitati de artist, din cate am vazut el este foarte incantat de versiunea sa si nu cred ca ar fi acceptat sa o modifice, motivand ca asta este arta (una din criticile lui era ca R+ e comercial si nu intelege ce e arta, sau ceva in genu) de unde si nedorinta lui de a aparea ca regizor in titre.
Cu alte cuvinte, Recuenco nu e un oarecare producator de mobila, care sa iti satisfaca orice moft, iar comparatia lui Bihac (cea cu portretul/imaginea) e mult mai potrivita.
--
Cum te simti in ultima halucinatie a lui Poe?
Cum te simti in ultima halucinatie a lui Poe?
Regizorul nu se ocupa de montaj in mod direct, dar el este cel care ii spune editorului exact cum sa monteze imaginile. Deci in mod cert R+ au vazut materialul editat de Recuenco, altfel n-ar fi putut refuza un material brut.
Inainte de filmare, clientul primeste un storyboard si agreeaza un buget, dar nu este obligat sa se ocupe de toate amanuntele (care ce limba vorbeste, sunt ferestre lipsa sau nu etc), asta tine de producatori si regizor, care trebuie sa profite de buget pt a iesi totul bine.
M-am uitat aseara mai bine pe portofoliul lui Recuenco, mai ales la spoturi, si este clar pt mine: spoturile lui sunt montaje fotografice, nu cinematografice. Un fel de slideshow static de fotografii superbe, fiecare cu povestea ei. Cinematografia e altceva. Un fotograf mare nu este neaparat un regizor bun, asa cum un scriitor mare nu este neaparat un scenarist bun. Deci nu cred ca pe R+ i-a deranjat stilul vizual al lui Recuenco (dimpotriva, chiar le place), ci calitatea statica a montajului final.
Inainte de filmare, clientul primeste un storyboard si agreeaza un buget, dar nu este obligat sa se ocupe de toate amanuntele (care ce limba vorbeste, sunt ferestre lipsa sau nu etc), asta tine de producatori si regizor, care trebuie sa profite de buget pt a iesi totul bine.
M-am uitat aseara mai bine pe portofoliul lui Recuenco, mai ales la spoturi, si este clar pt mine: spoturile lui sunt montaje fotografice, nu cinematografice. Un fel de slideshow static de fotografii superbe, fiecare cu povestea ei. Cinematografia e altceva. Un fotograf mare nu este neaparat un regizor bun, asa cum un scriitor mare nu este neaparat un scenarist bun. Deci nu cred ca pe R+ i-a deranjat stilul vizual al lui Recuenco (dimpotriva, chiar le place), ci calitatea statica a montajului final.
Sambit, totusi eu am inteles ca au schimbat putin si povestea in sine.
In plus, din cate stiu, cand se pleaca la drum pentru creerea unui clip, se fac si niste schite, de mana - cum cad cadrele, unde sunt pozitionati protagonistii, cum sunt imbracat, cum arata, succesiunea cadrelor, samd.
Cel putin asa am vazut eu intr-un documentar. Dar probabil nu toti regizorii lucreaza atat de minutios si calculat.
Desi mi se pare la mintea cocosului sa fie asa.
Desigur, se pot face improvizatii foarte mult la nivel individual de joc actoricesc (cum a fost de exemplu la Mein Teil ), dar nu la structura si arhitectura in sine a clipului/ filmului.
In plus, din cate stiu, cand se pleaca la drum pentru creerea unui clip, se fac si niste schite, de mana - cum cad cadrele, unde sunt pozitionati protagonistii, cum sunt imbracat, cum arata, succesiunea cadrelor, samd.
Cel putin asa am vazut eu intr-un documentar. Dar probabil nu toti regizorii lucreaza atat de minutios si calculat.
Desi mi se pare la mintea cocosului sa fie asa.
Desigur, se pot face improvizatii foarte mult la nivel individual de joc actoricesc (cum a fost de exemplu la Mein Teil ), dar nu la structura si arhitectura in sine a clipului/ filmului.
Cu atat mai mult, ma incita sa vad o asemenea punere in scena la MHB, "statica" cum spui tu, daca e asa. O simt mai de efect si mai intensa.ileana wrote:Deci nu cred ca pe R+ i-a deranjat stilul vizual al lui Recuenco (dimpotriva, chiar le place), ci calitatea statica a montajului final.
Anyway, tare as vrea sa vad si eu MHB varianta Recuenco, vorba lui Sambit.
http://mhb.rammsteinworld.com/?lang=en
O pagina dedicata celor 2 videoclipuri MHB si scurte interviuri cu Melanie Gaydos and Zoran Bihac.
O pagina dedicata celor 2 videoclipuri MHB si scurte interviuri cu Melanie Gaydos and Zoran Bihac.